dimecres, 16 de gener del 2008

Un matí, fa pocs mesos, vaig entrar a la cafeteria on havia desdejunat diàriament durant els darrers anys. Eixe dia, el desdejuni pel qual pagava 2,60 € va passar a costar 3,10 €. "En realitat no ha apujat. Per 2,60 € pots prendre lo mateix d'abans excepte pel suc de taronja" - em va dir l'encarregat. No he tornat des d'aleshores
Estic en el sud del Califòrnia, com sempre, per motius de treball. Hui que el sol de gener californià porta els termòmetres fins als 24º C, m'he alçat enjorn. He creuat l'avinguda West per a anar al restaurant on m'agrada desdejunar cada vegada que soc aqui. Café, suc de taronja natural i una truita amb formatge.... 4 $. De café i suc es pot demanar tantes vegades com vullgues... No vull recòrrer al tòpic del tipus de canvi per a dir que ara els EUA són un país "barat". Simplement revise les despeses dels últims anys . Al 2003, 2004, 2005.... pagava tambè 4$ al mateix restaurant pel mateix desdejuni.