diumenge, 16 de setembre del 2007

Finnair i Nokia

Dues empreses fineses m'han trencat els esquemes. El finesos sempre havian sigut sinònim de treball ben fet, però pot ser que la globalització tinga efectes secundaris. Com el calfament global !
A l'octubre de l'any passat la companyia aèria Finnair em va deixar abandonat a Shanghai,.Havia fet un viatge ràpid de tres o quatre dies per un tema de treball. El dia que tornava, quan vaig arribar a l'aeroport i enmig d'un caos tremend, informaren que els tripulants de cabina havien iniciat una vaga, que em busqués un hotel per alguns dies, sense especificar quants i que tornara per aquell mostrador no abans de quatre o cinc dies. Això sí, em van donar deu o vint dòlars americans en un vaucher de paper groc per a les meues despeses primaries: Desdejuni i aigüa. Una companyia d'un país , no sols avançat sinó capdavanter, fent allò! Imposible.
Vaig trucar quatre o cinc voltes al telèfon de contacte de Finnair que hi havia al bitllet electrónic. Ningú no em van respondre. Es cert que a Europa era mijanit.
Com que no podia volar amb l'avió de Finnair, vaig "volar" per l'aeroport buscant un bitllet per a eixir d'allí. Finalment em vaig fer amb el penúltim seient lliure en un vol d'Austria Airlines amb destinació Viena.
L'experiència i una targeta de crèdit que aguanta els càrrecs, em van traure d'allí. Pitjor sort va córrer una parella de jóvens madrilenys als quals vaig prestar 200 $ i que sense parlar garirebè res d'anglés es van quedar allí tres dies. A casa estant vaig enviar e-mail i faxs a Finnair. Cap disculpa per la seua part. Després de dos o tres mesos em van tornar els diners del bitllet i, gracies a Deu, ni em varen colpejar ni em van castigar sense postres durant tot un mes. Això si que va ser tot un detall de la seua part perque més d'una vegada gairebè em digueren que jo era el cupable de la vaga, del fred finés i fins i tot de la lluïta Alonso - Raikonenn pel campionat de pilots.

Al juliol d'enguany el meu mòbil Nokia, també finés, deixa de funcionar. És un model bàsic que vaig comprar tot just una setmana després de la meua experiència amb Finnair. Deixe el telèfon al servici tècnic de Nokia. Diuen que m'enviaran un SMS, en pocs dies. Quan estiga arreglat. Passa una setmana i una altra i una altra i dos mesos. Del telèfon no hi ha cap senyal de vida. Tal vegada estiga fent vacances a.l seu país d'origen. El servici tècnic diu que el terminal es al "laboratori". Però, que li fan? ¿ una lobotomía, una liposucción ,un augment de dos talles de pits?. No m'ho explique.
Cap notícia. Em diuen que encara he d'esperar. Potser uns dies o altres dos mesos més. El laboratori no en sap. El laborarori no ens contesta. Ja rebrà un SMS.

De vegades pense si no n'hi haurá una conexiò secreta Finnair-Nokia per tal de fotre als que fem nosa. !